Dag 4, richting Malmedy

19 juli 2018 - Bévercé, België

Vanmorgen voor dag en dauw weer op en mn was binnen gehaald die natuurlijk nog nat was zoals de buurman al voorspeld had. Stiekem hoopte ik dat de buurman nog niet rondliep want ik had even geen zin in verhalen over buitenaards leven en andere planeten waar hij zo erg enthousiast over was. Ik begon net zo enthousiast over mijn geloof in God en de schepping te vertellen maar daar kon hij niet zo veel mee zei hij... We liepen door het dorpje Ovifat en daalden behoorlijk richting het oude kasteel Reinhardstein. Daar liepen we wat rond, we wilden even bij de dam van Lac de Robertville gaan kijken maar na 3x het verkeerde pad besloten we het maar voor gezien te houden. We hadden tenslotte ook al een stuwmeer gezien vond Matthijs en dat was zo. Het kasteel was erg mooi en daarvandaan konden we nog verder afdalen richting een beekje wat we zouden volgen tot bijna in Malmedy. Ik ging onderweg helemaal uit mn dak omdat ik ongelovelijk veel prachtige vlinders zag die ik nog niet eerder had gespot waarop Matthijs opmerkte dat ik wel een pokemon-go speler leek... Ivm de voeten van Matthijs die nog niet zo mee wilden werken besloten we niet zo'n lange afstand als gisteren te lopen maar de eerste camping vlak voor Malmedy in Bevercé aan te gaan. Een km of 10,12 lopen. Maar met t rondje om t kasteel zijn t er toch wel 15 geworden denk ik. Helaas vonden we onderweg niet meer te eten dan wat frambozen langs t pad en waren we ook snel door ons nood(t)randsoen heen. En na ons mager ontbijtje van water en een snicker en een dropje toe deden we ons op de camping aangekomen eerst tegoed aan een pistoletje ham/kaas. We waren rond half 2 op de camping waar Matthijs gelijk op zoek ging naar wifi en een stopkontakt wat hij tot zijn vreugde beide snel vond. Nederlandse eigenaar wat toch ook altijd wel erg prettig is. Nadat we een plekje aangewezen hadden gekregen en de tent hadden neergezet wandelden we richting een zwembad wat 2 km bij de camping vandaag lag en Matthijs wilde wel heel graag naar binnen dus ik moest er ook maar aangeloven... De glijbaan wilde ik nog wel een keer doen en een wedstrijdje lukt ook nog wel maar toen hij me van de duikplank wilde hebben heb ik toch wel even hard geprotesteerd. Dat wilde ik hem echt niet aandoen...en mezelf liever ook niet. We aten wat bij t zwembad en wandelden daarna op ons gemak weer terug. Stiekem dachten we erover om morgen deze 2 of 3 km met een bus te overbruggen want om voor de 3e keer dit stuk te gaan lopen vonden we eigenlijk niet zo boeiend...