Dag 6, weer een stukje verder...

21 juli 2018 - Odrimont, België

Vanmorgen sliepen we uit. Tot half 8 zowaar. Het zonnetje werd al goed warm. Dit keer hoefden we niet zonder ontbijt de deur uit want we hadden gisteren yoghurt, donuts en bifiworstjes gehaald. Ik ruimde de boel op, Matthijs checkte ondertussen instagram, we vulden al onze flesjes met water en liepen de camping weer af. Het was al behoorlijk warm, half 7 vertrekken is zo gek nog niet...en ondanks dat een behoorlijk stuk van de route vandaag door een groot diep bos ging wat lekker koel was hadden we ook best een paar flinke klimmen en hadden we goed last van de steeds heter wordende zon. Veel winkels kwamen we niet tegen dus we maakten bijna op wat we nog bij ons hadden. Ongeveer 10 km zouden we vandaag doen maar dat leken er wel 25. We kregen al klimmend en dalend het idee dat dit gedeelte van de GR14 niet vaak gelopen werd want we moesten ons met veel moeite al dalend en klimmend een weg banen door een wirwar van struiken en planten, bramen en brandnetels. Het is dat we regelmatig nog de rood/witte streepjes van onze route tegenkwamen waardoor we wisten dat we goed zaten maar af en toe hadden we erg onze twijfels... Bij een plasstop liep er al vrolijk een teek over mijn been op zoek naar hoger gelegen gebieden vermoed ik maar dat vooruitzicht heb ik hem maar ontnomen. Na een flinke klim naderden we een dorpje wat vlak bij onze volgende camping lag en we hoopten daar iets te kunnen eten en drinken. De kachel stond flink hoog in het dorpje en al snel kwamen we er achter dat er niks zat. Een hotel-restaurant en we liepen de statige trap op naar de voordeur en belden aan. Zo naar binnen lopen leek ons wel erg vrij postig en dat was maar goed ook want het was gesloten. De nederlandse eigenaar kwam wel naar buiten nadat we ons door de intercom voorgesteld hadden als wandelaars die iets te eten zochten. Hij kon ons niet helpen, wees ons wel de leukste route naar de camping maar niet de kortste merkten we al snel en we mochten onze waterflesjes opnieuw vullen want daar waren we met deze temperatuur snel doorheen. De laatste 3 km naar de camping vielen erg tegen. We waren moe, hadden het warm, behoorlijke trek en ontzettend zere voeten. Doordat mijn telefoon leeg was, dat gaat snel als je regelmatig gps gebruikt en je locatie checkt, anders had ik al kunnen zien of er wat zat in dat dorp en anders via een kortere weg op gps naar de camping kunnen lopen. Deze camping leek gelukkig oke, nederlands  sprekende eigenaar, superschoon sanitair en een ware circus- en muziekshow pal voor onze tent bleek later op de avond. Vroeg kunnen slapen zit er waarschijnlijk weer niet in maar we kruipen zo wel vast lekker in de tent.

Even voor de duidelijkheid; ik check geen fb of whatsapp vanwege weinig stroom en wifi dus als iets heel belangrijk is dan graag een sms sturen.