Dag 7, Een nieuwe dag met nieuwe moed!

22 juli 2018 - Lierneux, België

Gisteren verse broodjes besteld en die konden we vanmorgen vanaf half 9 afhalen. We sliepen dus uit tot half 8 en kropen toen met frisse tegenzin de tent uit. Aankleden en de boel weer inpakken, ik kan het na een week bijna blindelings, en dan naar voren om te ontbijten op het terras. Ik kocht ook nog een wc-rol , dat mocht voor deze ene keer wel per stuk gelukkig...  Rond half 10 vertrokken we weer met goede moet al had Matthijs graag nog een dag op deze camping willen blijven... Maar 20km per dag blijkt wat teveel van het goede voor Matthijs zn voeten dus ik had voorgesteld wel door te lopen maar een kortere afstand, een km of 10 als dat lukt. Op de route liggen redelijk wat campings dus dat moet goedkomen en zo niet is er ook enorm veel bos in de buurt... Al snel kwamen we in een redelijk dorpje waar we bij t binnenlopen al gelijk een grote jupiler-vlag zagen hangen. Nooit gedacht dat ik daar nog eens blij van zou worden. We hadden inmiddels al een goed uur gelopen en het was behoorlijk warm dus we doken voor de verandering de kroeg maar weer in! Toen we na een half uurtje onze route door het dorp vervolgden kwamen we ook een supermarkt tegen.. Dat blijft  altijd wel een dingetje, op zondag, maar we moeten toch wat te eten en drinken inslaan dus we slaan onze slag en moeten daarna wel even puzzelen om onze buit mee te krijgen maar waar een wil is is een weg, een klein beetje proppen maar... Inmiddels waren we ook weer terug op onze route waar we vanwege de camping even een stukje vanaf moesten en al snel was het enorm stijgen richting het bos maar vlak voor het bos was eerst nog een prachtig uitkijjpunt. We keken over een hele vallei met daarin de dorpjes waar net daarvoor doorheen waren gelopen. Na een korte pauze liepen we verder door een enorm bos om vlak na het bos onder de snelweg door een klein dorpje te passeren waar we de volgende camping al snel vonden.  Een leuke gezellige camping mét verwarmd zwembad waar Matthijs helemaal blij van werd! Ik kreeg nog net tijd om ons in te schrijven en de tent neer te zetten maar toen wilde hij toch echt een duik gaan nemen en ik moest natuurlijk mee... Héél vervelend met deze temperaturen!  Er was een kleine bistro waar we ons storten op een bord spagetti om daarna via het internetcafe toch vrij snel door te lopen naar de tent want als we morgen vroeg verder willen gaan moeten we ook op 1 oor en aangezien we allebei behoorlijk moe zijn kost dat geen moeite... Gelukkig staan we nu op een heel rustig tentenveldje helemaal achteraan op de camping dus ik verwacht nu geen circus of muziekspektakel voor onze deur!