Dag 2, Zelhem - Braamt

4 augustus 2020 - Braamt, Nederland

Na een bére-koude nacht kroop ik om 4 uur uit mn tentje. Nouja na...het was nòg nacht maar ik moest vreselijk nodig plassen en zou zeker niet meer kunnen slapen als ik er niet even uit zou gaan.  Toen ik weer terugkroop trok ik gelijk mn jasje aan en o wat was ik blij met mn pyjamabroek die ik op het laatste nippertje toch maar in mn tas had gestopt. Ik deed nog maar een poging om in slaap te vallen, wat blijkbaar lukte want ik werd 2 uur later wakker van mn wekker. Het voelde nog steeds als nacht. Maar ivm de verwachte warmte wilde ik toch vroeg gaan lopen. Ik besloot 'in bed' te ontbijten en lekker in mn slaapzak liggend at ik mn yoghurt en banaan en dronk ik wat van de smoothy die ik nog van gisteren overhad. Na het ontbijt moest ik er toch aan geloven, ik kroop uit mn slaapzak, ruimde de boel op en stopte alles in mn tas. Ik heb een andere tas en bind mn tentje er nu onder dus die hoeft niet meer als eerste erin. Ik ritste zachtjes de tent open want ik wilde mn buurvrouwen niet wakker maken al had ik het idee dat degene die naast me sliep ook al wakker was. Toen ik naar de wc liep in de stacaravan aan de overkant zag ik haar idd al naast haar tent staan. Koud hè vannacht zei ze! Oke het lag dus niet aan mij, het was gewoon echt koud geweest. Ik ruimde mn tent op en vertrok richting uitgang en liep een stukje terug om weer op de route te komen. De route van vandaag was erg mooi! Leuke paadjes en mooie stukken door het bos. Ik kwam al vrij vroeg bij het eerste terras aan en ik had best trek in een bakkie maar helaas...ik was toch zeker een uur te vroeg. Het terras bij het kasteel was nog niet open. Dat is het nadeel als je vroeg start. Dan maar op naar de volgende! De route liep langs het kasteel en toen ik een stapje dichterbij wilde om er een foto van te maken vlogen er vlak voor mn neus weer 2 ijsvogeltjes weg. Ze vallen erg op door hun mooie blauwe kleur maar op de één of andere manier zien ze mij altijd eerder dan ik hen. Ik liep weer verder via mooie en leuke wandelpaadjes. Het was gelukkig niet extreem warm maar de lucht was prachtig blauw met witte wolkjes. Nou liep ik over het algemeen redelijk beschut, dat scheelde een boel. Ik kwam in een volgend gehuchtje en daar zat een cafe. Ik bestelde een latte met appeltaart, daar was ik inmiddels wel aan toe. Ik zat daar een half uurtje, hield gelijk maar een sanitaire stop en ging weer verder. Ik ging weer langs een bosrand, stak een spoor over en passeerde sluizen. Dat was een erg mooi stukje, al liep ik daar wel onbeschut en was het inmiddels best warm aan het worden. Ik was blij dat ik lekker vroeg weg was gegaan. Na een half uurtje kwam ik bij het gehucht Warm, waar een rustpunt. Zo'n plekje waar het zelfbediening is en je koffie, thee, frisdrank en een koek of iets dergelijks kan kopen. Er zaten 2 jonge knullen aan een picnick-tafel, met in hun handen...het pieterpadboekje! Ik zette mn tas neer bij een andere tafel, want ja...corona...en voorzag mezelf van een bekertje koffie. Ik hoorde de jongens praten over 'er zit niks in Braamt'. Oeps, daar had ik nog niet bij stilgestaan... Ik had op zn minst wel een klein supermartktje of iets van horeca verwacht maar blijkbaar niet dus. Ik nam dus ook maar een banaan mee van de fruitschaal, stopte wat geld in een potje en dronk mn koffie op. De jongens gingen weer verder en even later kwam 1 van mn buurvrouwen van afgelopen nacht aanlopen en vlak na haar een echtpaar die ik gisteren tijdens het wandelen al was tegengekomen en waar ik een stukje mee mee had gelopen. Ik had inmiddels mn koffie op en plantte mn tas weer op mn rug om verder te gaan. Er volgde een mooi stuk maar ook warm en weinig schaduw. Toen ik een keer stilstond om rondom te kijken zag ik dat 'mn buurvrouw' inmiddels ook achter me liep. Een stukje voor mij liep een vrouw met een meisje, haar dochter van 10 bleek later. Ook met bepakking en ook pieterpadlopers dacht ik maar op een gegeven moment gingen ze een andere route dan ik. Ik sloeg net na het binnenkomen van Braamt af naar rechts omdat ik via google-maps had gezien dat er toch een supermaŕkt moest zitten. Ik zag eigenlijk niets en liep maar door naar de camping die hier ook in de buurt zat. Toen ik daar aankwam zag ik toch nog de supermarkt die ik zocht. Het bleek een camping-supermartkt en echt heel veel was er niet te krijgen. In ieder geval niet veel waar ik wat aan had. Gelukkig had de camping een snackbar/cafe en was daar nog wel wat te eten te krijgen. Ik meldde me aan, en ondertussen kwam de moeder met dochter en mn andere buurvrouwtje van de vorige camping aanlopen. We kregen een plek aangewezen waar we onze tentjes konden zetten, liefst vlak bij elkaar en niet her en der verspreid anders werd het zo'n rommeltje zei de man... we zetten onze tenten neer en besloten om nog even naar een recreatieplas te wandelen wat 1 km verderop lag. Goed te doen dus. Het was nog erg vroeg, 2 uur, en heerlijk weer. Daar was ook horeca dus evt konden we daar ook wat eten. Ik was eerst een beetje bang voor dat hutje-mutje lopen maar het is ook best wel gezellig eigenlijk. Het 'buurvrouwtje' bleek uit Rotterdam te komen en bijna uit dezelfde wijk als waar ik ben opgegroeid dus gespreksstof genoeg. Bij de plas deden we ieder ons eigen ding en we zagen elkaar later op de camping weer. Na wat gegeten te hebben, een heerlijke ommelet, en even langs de waterkant gezeten en pootje gebaad te hebben wandelde ik om een uur of 5 terug. We rommelden wat rond onze tent, ik at nog wat yoghurt, die had ik nog van gisteren en smaakte nog best. Ik nam een douche en waste een shirt uit. Toen ik terug kwam van douchen stonden er nog 2 tentjes bij ons! 2 meiden die ook het pp lopen. Afgelopen nacht hadden ze ook op dezelfde camping als mij gestaan, en we lopen allemaal dezelfde kant op dus grote kans dat je elkaar elke dag op dezelfde camping tegenkomt als je je aan de dagetappes uit het boekje houd. Ik besloot vanavond nog een patatje te halen in de kantine van de camping want die ommelet van 4 uur was al wel weer even geleden en morgen kom ik de eerste 10 km ook niets tegen dus ik moet wel zorgen dat ik morgenochtend niet al te uitgehongerd 'de deur uit ga'! Een telefoontje naar huis en even een stukje typen want slapen valt niet mee als er nog kinderen lopen te voetballen naast je tent. Maar inmiddels is het redelijk stil dus ik ga maar een tukkie doen. Als mn kletsende 'buurmeisje' van 10 dat nou ook es gaat doen....