Nog steeds dag 3, Camping Rocher de la Vierge.

28 juli 2019 - Comblain-au-Pont, België

Het was een lange zit in de kantine maar wat moest ik anders? Het liep rond een uur of 2 flink vol met gezelligheid, en ik vroeg me af of er soms iets ging gebeuren. Het zag er iig niet uit of de halve camping zomaar toevallig tegelijkertijd wat kwam drinken ofzo. Opeens keken er een paar dames naar mij en resoluut stapte er 1 op me af. Oje wat nu weer dacht ik maar na even puzzelen bleek dat ze me vroegen of ik meedeed met een erg populair spel hier: Bingo! Nou...dat leek me best een gezellig tijdverdrijf maar toch besloot ik van niet. Ik versta wel wat getallen in het frans maar ik denk dat dit niks zou gaan worden. En ik had de prijzen al zien staan. Ik dacht eigenlijk dat ze de campingboodschappen uitgestald hadden maar je kon dus een hele grote fles mr Proper winnen, een familiepak wc papier,een six-pack tomatensoep, een zak piepers, een voordeelverpakking cornflakes en een fles wijn! Het laatste maakte me heel even aan het twijfelen maar ik bedankte toch maar vriendelijk en bestelde een friet aan de bar. Oeps...verkeerde plek en verkeerde taal bleek want de jongen achter de bar schoof een flink glas Jupiler naar me toe. Hij verstond pint ipv friet.... En ik moest voor patat niet aan de bar zijn maar in de friterie, een deur verderop.  Ik hield het nog een poosje vol in de kantine en ken inmiddels iets meer getallen in het frans. Rond half 6 was het eindelijk gestopt met regenen. Eerst maar eens gaan checken welke oceaan er door mn tent stroomt. Ik was een beetje bang voor de grote...Het was nat binnen maar het was minder erg dan ik verwachtte mzar ja...nat is nat! En ik wilde toch de nacht graag in mn eigen tent doorbrengen maar ik kwam opeens op het briliante idee om te vragen of er soms een droger op de camping was. Die was er. Uitleggen wat ik wilde en een muntje scoren was wat lastiger maar na niet al te lange tijd zat mijn natte kleding en slaapzak in de droger. Ik werd al bijna blij tot de droger echt helemaal niet reageerde op het muntje. Wat nu?? Ik gaf in mijn 'enthousiasme' een paar flinke klappen op het apparaat maar als reaktie daarop schoot er alleen een enorme harige zwarte spin onder vandaan! Ik ben echt gek op beestjes hoor maar nu even niet... Ik weer terug naar de baas van dit spulletje die zn bril opzette en achter me aan kwam terug naar mijn was. Hij rommelde wat hier en daar en schoof een patatvorkje ergens tussen en opeens werd de 'droogkast' wakker en kwam in beweging! Ik zette m op standje extra droog, zekerheid voor alles, en ben even een rondje gaan lopen over de camping. Dat had ik door de regen nog niet gedaan. Het is een camping waar vooral veel vaste gasten staan en het oogt best gezellig, de mensen zijn best behulpzaam en aardig maar het is ook wel een flinke bende hier en daar. Veel vervallen stacaravans, rondzwervend afval maar ook zakken vuil die door kampeerders gewoon achtergelaten worden als ze wegrijden van hun plek! Verbazingwekkend! Een speeltuintje wat er best grappig uitziet maar volgens mij in nederland 30 jaar geleden al niet meer aan de veiligheidseisen voldeed. Ik ga kijken of mn kleding droog is en nog iets warms  te eten halen misschien en dan lekker vroeg mn bed in! Hopelijk blijft het droog vannacht en kan ik morgen mn route vervolgen!

Op de camping langs de Ourthe.