Etappe 7: Sleen - Den Hool

26 juni 2020 - Dalen, Nederland

Vanmorgen werd ik niet wakker van kikkers, koeien, geiten of een haan maar van de wekker van mn 'buurmeisje' die hadden blijkbaar zin om vroeg te starten wat niet zo dom is met de warmte die weer verwacht word, heb ik van horen zeggen dan want ik lees geen nieuws, zit niet op fb en krijg dus weinig mee van wat er gaande is in de wereld...lekker rustig!  Ik heb sowieso beperkt internet omdat ik het deel met mijn jongste zoon maar er blijft maar weinig voor mij over heb ik gemerkt. Ik kreeg zelfs al een waarschuwing van kpn! Ik gebruik mijn data dus alleen om iets op te zoeken, bv horeca of een camping. En om dit stukje door te sturen wat ik gewoon offline al kan typen, heel handig! Maar ik dwaal af...de wekker van de buren...die ging nog 3x af voor ze er echt uit gingen. Het is bijna net of ik thuis ben dus... half 6, kwart voor 6, 6 uur... om 7 uur hoorde ik ze weggaan na een hoop 'dag', doei' en ' fijne wandeldag'. Ik ging er een half uurtje later uit. Vroeg zat als je 9 uur wil weglopen. Dacht ik. Maar toen ik uit mn slaapzak kroop voelde ik iets raars op mn voet, enkel eigenlijk. Ik zie zonder lenzen bar weinig dus die eerst maar eens ingedaan en ik schrok me rot! En enorme knoeperd van een blaar! 2 zelfs. Oh wat mis ik mijn privé ehbo-er nu!! Vermoedelijk ben ik in aanraking geweest met een bereklauw gisteren want het is geen blaar door knellende schoenen. Het zit op de rand van mn sok. En jeukte en brandde erg. Ik ging eerst maar eens naar het toillet en daarna zou ik eens verzinnen wat ik er mee moest. De baas van de camping was zn Belgische hazen aan t voeren en ik heb gelijk maar even om ehbo-spullen gevraagd. Een naald om door te prikken en ontsmettingsmiddel. Voor een naald moest ik bij zn vrouw zijn, en die zou wel verder helpen. Ze was net bezig in het sanitair-gebouw en op mijn vraag verdween ze even uit mijn zicht en kwam even later terug met een naald, een flesje sterilon en een pakje hygienische, desinfecterende toiletdoekjes... oke, ik betwijfel of je die wel op een wond of open blaar moet gebruiken maar ik nam het maar even mee. Zelf had ik natuurlijk nèt niets bij me behalve pleisters, voor als ik op mn knie zou stuiteren. Dat had ik wel ingecalculeerd... Een andere campinggast hoorde het allemaal aan en zou wel even helpen. Hij had een uitgebreide ehbo-kit en hielp de boel afplakken. Ik ruimde mn tent op en ging er vandoor met mn tas die natuurlijk veel te zwaar woog. Eierkoeken voor onderweg wegen niet zo zwaar maar 2 liter drinken voel je wel. Eenmaal van het pad af moest ik weer even op mn route zien te komen. Deze etappe was lang en saai had ik al begrepen. Ik heb sowieso al even een dip, dacht er zelfs al over om naar huis te gaan dit weekend. Omdat ik erg slecht slaap, onrustig en veel te vroeg wakker, pijnlijke voeten en nu die rare blaar erbij. Eerst maar eens mn voeten een dagje rust geven en een korte afstand van 10 of 12 km lopen. Ik kan wel een nacht langer op de camping blijven maar ik ga dan liever een stukje verder, van 2 etappes 3 maken bv. Afijn ik begon vol goeie moed en idd warm en veel asfalt en weinig schaduw. Er was 1 stuk met flink schaduw maar daar stond het gras bijna tot aan mn schouders zo hoog, dus als ik daar geen teken aan over heb gehouden weet ik het niet. Na het hoge gras een vreselijk saai stuk maar vooral heet, langs een vaart. Normaal zou t denk ik best leuk lopen zijn maar nu ging ik er vanzelf een stapje harder van. Ik kwam al vrij snel een camping tegen, niet dat ik daar wilde staan maar er stond een groot bord buiten: koffie met gebak! Ik volgde de pijlen van de zogenaamde corona-route. Na een rondwandeling over de camping belande ik bij de kantine maar daar zag ik niemand. Ik wou al hard "hallo' roepen maar opeens zie ik een bordje 'zelfbediening'. Ik nam een koffie en een stuk appeltaart uit de koelvitrine en stopte netjes 2,50 in het bakje. Ik de koelvitrine stonden ook radlers koud dus daar pakte ik er ook nog maar 1 van. Je moet veel drinken toch met die warmte? Nog eens 1,50 in t bakje, dronk m leeg en ging weer snel verder voor de laatste 3 km.  Ondanks dat het zo warm was kwam ik toch meer pp-lopers tegen. 1 stel had zelfs om 4 uur vanmiddag al 24 km afgelegd!  Daar waag ik me vandaag niet aan. Gelukkig zag ik wat huizen en vond ik al snel de camping waar ik vannacht ga slapen. Er staan eigenlijk allemaal pipowagens! Echt hele mooie ook en een leuk old timer caravannetje. Ik mocht een plekje ergens uitzoeken en zette m in een schaduwhoekje naast een enorme woonwagen. Ook een tafel met 8 stoelen erbij. Het was vrij rustig, een enkele wagen is maar verhuurd en ik kreeg daardoor zelfs privé-sanitair! Wat een luxe! Ik ging douchen, een wasje doen en even een koppie thee drinken aan de overkant, daar zit een B&B waar je wat kon eten en drinken. Gelijk maar voor s avonds gereserveerd om een boerenpannekoek te komen eten.  Mn blaar is weer helemaal vol met vocht zag ik en voor het douchen haalde ik alles eraf en idd weer net zo dik als vanmorgen ik heb een poosje zitten niksen voor mn tentje en op een gegeven moment heb ik de blaar, die ik na het douchen even niet ingepakt had, kapot gestoten. De baas van de camping liep rond en ik heb gevraagd of hij een ehbo doos had om de boel te kunnen ontsmetten en verbinden. Hij had alleen bhv zei hij nog maar pakte mijn enkel vakkundig in.  Het zag er nu wel erg dramatisch uit, en zo'n wit verband zie je van verre bij mijn inmiddels bruine benen. Bijna 7 uur, tijd om naar de overkant van de weg te lopen waar de B&B zat waar ik een boerenpannekoek zou gaan eten. Meer keus was er ook niet, het is dat of een droge eierkoek. Ik was de enige gast vanavond, het was erg rustig, waarschijnlijk door de warmte. De pannekoek smaakte prima en ik zat bijna te vol om het overheerlijke ambachtelijke boerenyoghurt bosvruchtenijs te proberen. Maar ik heb het toch maar gedaan en geen spijt van want het was erg lekker! Ik dook bij terugkomen op de camping even in de kantine waar ik mn telefoon oplaadde en vast even googlede naar een camping voor morgen. Dat weet ik een beetje op welke afstand ik me kan voorbereiden. Er bleken er 2 t zijn net boven Gramsbergen die eventueel een optie waren. 2 km van de route dat wel, maar dat is te doen. Ik liep nog een rondje over de camping, waar ook 2 superleuke langharige varkens stonden. Geen idee meer wat voor ras het was maar wel heel apart. Verder prachtige woonwagens, pipowagens, echt leuk om hier nog eens naar terug te gaan!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jolien wilstra:
    27 juni 2020
    was weer een hel belevenis vandaag Paulien
  2. Rezy:
    27 juni 2020
    Leuk om al jouw reisverslagen te lezen!
    Lekker slapen! Mooie plek voor een lekkere nachtrust. Succes voor de verdere tocht!