Dag 9, Jemelle - Tellin (PLC)

3 augustus 2019 - Tellin, België

Wakker worden van de regen op mn tentdak...daar hou ik niet zo van. De tent nat meenemen is niet fijn en ik wilde toch een stukje verder lopen vandaag en dat doe ik ook liever niet in de regen. Gelukkig werd het vrij snel droog al bleef het grijs en op mn gemak toch maar op pad gegaan. Ondanks de hoeveelheid jonge kinderen bleef het vrij rustig tot ik tegen 10 uur vertrok. Ik volgde nu even geen route meer want dit was voor mij een bekende omgeving. Een thuiswedstrijd zeg maar. 8 km gaf google maps aan en ruim anderhalf uur lopen maar dat ga je hier niet redden. Ik wist wat er komen ging, een paar flinke klimmen en besloot na 2 km het terras in Forrieres aan te gaan voor een bak koffie. Ik had al bericht gestuurd via de groepsapp dat ik onderweg was naar PLC. Raar dat je de camping al bijna kan zien liggen maar nog wel 2 uur te wandelen heb. Ik heb wel vrij relaxt gedaan, en op mn gemak nog een keer pauze genomen toen ik na een flinke klim Lesterny in t vizier had. Boven op de heuvel stond een bankje wist ik. Ik pakte na een kwartiertje mn boeltje weer bij elkaar en liep de weg af naar beneden, richting het dorp. Het anders zo stille, bijna levenloze dorp leek wat leven ingeblazen. Ik zag warempel wat mensen lopen! Na het dorp Lesterny steeg het pad weer omhoog en ik zag in de berm een enorme hoeveelheid uitgebloeide klaprozen en dus zaaddozen. Ik haalde een plasticzakje tevoorschijn en plukte een flinke hoeveelheid af om mee te nemen. Of het wel mag weet ik even niet maar ik ga er voor het gemak maar vanuit van wel... Ik krijg al visioenen van een enorme zee van klaprozen thuis op de boogaard! Geweldig lijkt me dat en ik pluk er nog een paar extra... Ook de vlinders zorgden voor oponthoud. Tientallen, ik denk honderden heb ik er gezien in de bermen terwijl ik van Lesterny naar Bure, PLC wandelde! Vlak bij het grindpad richting PLC boven op de heuvel koos ik ervoor rechtdoor te gaan en via het bos de camping op te lopen. Handig als je op bekend terrein bent beland!  Voorlopig hou ik hier even een paar dagen pauze en hoop ik dat mn voeten wat tot rust komen om daarna weer mn route ergens (Libramont?) op te pakken...