Terug naar huis!!

12 augustus 2015 - Saints-Geosmes, Frankrijk

Dinsdag 11-8-2015 / dag 8.

Ja ik ben er nog niet...maar moest vanmorgen toh echt beslissen wat ik deed en ik heb er voor gekozen om niet naar Cluny te gaan en weer hetzelfde stuk terug, niet zomaar een stukje maar 2 hele dagen hetzelfde stuk trok me toch niet zo en toen ik die keus had gemaakt had ik er echt een lekker gevoel bij...dat zegt genoeg.
Dat hele dagen met mezelf alleen zijm valt ook niet altijd mee, je raakt een beetje uitgepraat met jezelf!
Tegen mezelf praten doe ik dus nog steeds...hoop wel dat dat weer overgaat! ;-)
Daarbij komt dat ik ook nog erg last heb van mn linkerknie en mn rechterpols.
Ook werd ik vanmorgen wakker met een oog wat dicht zat, wat ik niet open kon doen, t traande vreselijk en deed mijn dus lenzen indoen was geen optie.
Dan maar mn bril op....
Vreselijk vind ik dat ding maar ik moest wel...zonder wat ben ik echt zo blind als een mol!
Beetje uitgeslapen en mn buurvrouw gedag gezegd want de kans dat we elkaar nu nog tegen gingen komen was niet groot aangezien zij wel door ging naar Avignon en de Mont Ventoux opging.
Eigenlijk wat te laat vertrokken, 10 uur pas en t was toen al goed warm.
Beetje saaie dag vandaag...weer geen winkels gezien dus zuinig doen met wat ik heb.
Wel onderweg bij iand mn waterfles bij laten vullen maar er was nergens wat open, kwam een boulangerie en een restaurantje tegen onderweg maar alles potdicht!
Toen maar naar de camping gegaan die ik op t oog had, in de hoop dat t wel wat was ...
Volgens het bord bij de ingang kon je er zelfs te eten krijgen, snacks en sandwiches enzo..nou dat viel weer mee, had ik iig wat te eten vanavond.
Het was net 3 uur maar erg heet en ik had 65 km gefiets...leek me wel even genoeg.
Het was lekker rustig, maar er was niks te eten te vinden dus ik deed t maar met wat ik had.
Ik kreeg een sleutel van het sanitairgebouw waar ik tijdens het douchen gelijk mn was deed.
Nouja ik liet t even staan in een sopje in de wasbak en spoelde het na het douchen uit.
Wifi kennen ze hier ook niet maar ik was inmiddels al blij als ik mn mobiel kon opladen ivm gps wat ik nog wel eens nodig heb en muziek ed of foto's.
Toen ik om 21:00 riching het sanitair gebouw liep om mn tanden te poetsen omdat ik naar bed zou gaan want ik wilde de volgende morgen vroeg vertrekken, zag ik dat ze de "snackbar" hadden opengegooid!
Lekker is dat...
Het werd opeens ook wel erg druk, er reden wel 10 auto's de camping op vol fransen en die gingen daar met zn
Allen gezellig zitten doen vlak voor mijn tent!!
Maar ik was zo moe dat ik er gelukkig weinig van gehoord heb.
En die fransen kunnen vreselijk luidruchtig zijn...die ervaring heb ik al wel.

Woensdag, 12-2015 / dag 9

Om half 7 wakker...en ik wilde eigenlijk voor 7 uur al weg maar dat ging dus niet lukken.
Uiteindelijk reed ik half 8 weg, ook nog lekker op tijd.
Heerlijk rustig nog ook al werd ze zon al wel warm.
Een stuk in de schaduw langs het kanaal gereden en daar een paar bevers gespot langs de waterkant die aan hun ontbijt bezig waren, ze deden zich tegoed aan een paar maiskolven.
Ik had al eerder enorme plonzen in het water gehoord en dat er niks boven kwam dat ik dacht wat was dat??
Dat kunnen dus ook wel bevers zijn geweest want t zijn flinke beesten van dichtbij en ook nu plonsden ze hard terug in t water toen ik eraan kwam.
Mn lenzen weer geprobeerd en dat ging gelukkig goed!
Langzaam op weg en ondertussen verzinnend wat ik zou doen....welke camping ik zou nemen.
Net na Langres denk ik...al zou ik daar wel erg vroeg zijn dacht ik maar toen wist ik nog niet dat ik de McDonald tegen zou komen...
In Langres, waar ik nu dus ben en mezelf te goed heb gedaan aan friet en een Cheeseburger de luxe, kon ik eindelijk mn reisverslag doorsturen en een teken van leven geven.
Zonder wifi hield ik t bij elke avond een sms aan Jelle (en de rest) om te melden waar ik zat en hoe het ging maar daar hield het mee op.
Ik kan ook een camping verder nemen maar die is wel weer gelijk een heel stuk verder en er zitten een paar flinke klimmen tussen dus dat gaat niet zo snel, risico dus dat ik de camping niet op tijd haal en wild moet kamperen, waar ik op zich geen moeite mee heb maar als t zweet op je kop staat en van je rug druipt is een douche ook wel erg lekker plus de kontakten op de camping, vaak met andere fietsers waar je dan al snel een praatje mee hebt...
Eerst maar even boodschappen doen bij de Lidl die hier ook in Langres zit en ik zal ook een voorraad in moeten slaan want de eerst volgende winkel is nog een behoorlijk eind weg.
Kan wel eens pas in St Mihiel zijn...en dat duurt minstens 2 dagen voor ik daar ben...

1. Herma:
    12 augustus 2015
    Gelukkig een teken van leven! Succes met je terugreis. Is toch best tegen gevallen denk ik?
    Ik denk niet dat ik je verder kan volgen want wij gaan overmorgen zelf op vakantie.
    Ik spreek je thuis weer! Doei doei
  2. Tonny:
    12 augustus 2015
    Wat ben ik trots op je. Hele hele dikke knuffel kanjer van me.
  3. Aly:
    Hoi Paulien,
    Je bent een topper hoor, alles wat je meegemaakt hebt......Jammer dat je terug komt, maar ik denk voor nu de juiste beslissing. succes met de terug reis. Liefs Aly
  4. Annelies van andel:
    12 augustus 2015
    Heel veel succes nog verder. Geweldige prestatie!!!
  5. JanWillem:
    12 augustus 2015
    Heey, erg leuk om te lezen over je avonturen! Bij die McDonalds had ik wel het water overgezwommen hoor :) Heb je geen pijn in de bips haha?!
  6. Johan:
  7. Johan:
  8. Johan:
    12 augustus 2015
    hoi Paulien het lukt me niet om reacties te plaatsen, misschien dat deze wel lukt: Zo ik ben weer helemaal bijgelezen. Wat een avonturen, je ziet zoveel, en je maakt leuke en minder leuke dingen mee. Veel zegen op de rest van je tocht en met thuis in zicht krijg je misschien weer extra energie. Succes met de opgelopen val-schade en met het vinden van winkels. :-) Groetjes Johan
  9. Johan:
    12 augustus 2015
    oeps sorry voor dubbele reacties, tijd voor een nieuwe PC denk ik :-)