van Namen naar Tienen, een wereld van verschil!

19 augustus 2015 - Linter, België

Woensdag, 19-8-2015 / dag 17

Om 10 voor 6 werd ik wakker van de kou...veel te vroeg ook nog dus ik trok mn vest aan en kroop nog ff terug " in bed".
Kwart over 7 was ik weer wakker en t was wel fris maar t zag er buiten best lekker uit.
Toch maar mn lange broek aan en 3 lagen bovenkleding. Ik kon altijd wat uittrekken als t warm werd.
Langzaam kwamen alle fietsers 1 voor 1 uit hun tentje...het veldje werd opeens een stuk leger.
Ik had broodjes besteld bij de receptie, die heb ik opgehaald en na het ontbijt ben ik eens gaan uitzoekrn hoe ik terug moest,o iig richting Namur, waar mijn route doorheen liep.
Het was even lastig omdat Malonne, waar ik overnacht had niet op mijn kaart stond maar na even een stukje gefietst te hebben zag ik een bord.
Namur 5 km. Laat ik dat maar volgen dan maar oh help, kom ik weer bij een drukke autoweg uit!
Ik heb even staan verzinnen..wist ook niet goed waar ik anders heen moest en toen er nog 2 fietsers voorbij gingen heb ik de stoute schoenen én mn helm én veiligheidsvest aangetrokken en ben ik maar gegaan.
Doodeng die auto's en vrachtwagens die met een gang van 100 langs je heen vliegen!! Je snapt niet dat dat mag...
Ik kwam wel in Namur terecht...maar nu nog op de route zien te komen.
Ik ben daar al eens eerder in de stad geweest maar toch was t nog een hele puzzeltocht.
Kris kras het hele centrum door tot ik uiteindelijk dingen herkende..een brug....het station...de citadel...mn richtingsgevoel kwam weer terug en ik had gelijk heel Namur gezien!
Nu nog er op de goeie manier uit zien te komen, via t fietspad graag!
Bij toeval zag ik iets wat op een fietspad leek en ik zag al snel dat t mijn fietspad was.
Vanaf Namur loopt een fietspad richting Tienen en vlak bij Tienen kan je verder fietsknooppunten volgen.
Soort spoorzoekertje maar dan anders...Matthijs vond dat altijd leuk als ik met hem ging fietsen en dágen later wist hij nog precies welke nummers we moesten volgen!
De route van Namur tot Tienen is wel mooi, lekker rustig ook maar na 50 km alleen maar rechtdoor op dat zelfde fietspad word t ook wel een beetje saai...
Om half 2 was ik in de buurt van de eerste camping en eerst twijfelde ik even omdat t nog zo vroeg was maar omdat ik toch al 65 km had gereden besloot ik deze camping te doen.
Even na Tienen, vlak bij Neerlinter.
Ik ben nog even door t dorpje gereden om te kijken of ik wat te eten kon vinden.
Er zat een supermarktje waar ze ook wegwerpbestek hadden dus ik heb weer een lepel!
Ik zat me al af te vragen hoe ik mn soep en yoghurt naar binnen moest krijgen...
Soep kan je ook nog wel drinken maar met yoghurt word dat toch lastiger.
't is gewoon raar dat je opeens weer winkels en eettentjes enzo ziet en dat ze nog open zijn ook!!
En de mensen praten opeens weer nederlands!
Nouja Vlaams dan misschien maar t begint er weer op te lijken.
De camping stond duidelijk aangeven, al kilometers eerder trouwens dus ik kon m niet missen.
De eigenaar heeft al flink punten gescoord met zn "dag jongedame!"
Mijn dag kan niet meer stuk! :-)
Ik kreeg een mooi plekje aangewezen op en rustig trekkers/tentenveldje waar er al 2 stonden.
Maar t was nog vroeg...er kan nog van alles komen.
Ik probeerde meestal tussen 3 en 4 op een camping te gaan of iig voor etenstijd, voor 6 uur maar dat vond ik altijd al laat zat.
Maar er zijn er zat die tegen t donker pas komen en smorgens voor dag en dauw ook weer gaan.
Omdat ik zo vroeg was en t zonnetje goed scheen kon ik mooi mn wasje even doen.
Even een touwtje gespannen en de boel hangt lekker te wapperen in t zonnetje!
Wat kan je daar blij van worden!
t Werd wel tijd want 3 onderbroeken...daar ben je snel doorheen!
Lekker een poosje liggen lezen, schrijven, preek geluisterd...
Heel de middag was t prachtig weer dus mn bed naar buiten gesleept en chillen maar!
Wel even een dip...door gedachtes die soms zomaar omhoog komen...
Kreeg de behoefte mn bijbeltje te pakken en sloeg m achteloos open...Jesaja 43!!
Volgens mij niet helemaal toevallig...ik had al iets met vers 18 & 19 en er staat ook een stukje tekst in dat ik met mijn doop heb meegekregen.
"Ik heb je bij je naam geroepen...enz"
Gelijk Jesaja 53 maar opgezocht, die werd genoemd in de preek die ik had geluisterd over Filippus en de kamerling. De preek bij de laatste doopdienst.
Inmiddels is mn wasje droog, word t buiten fris en schemerig en kruip ik weer lekker naar binnen!
Wat zal t gek zijn om straks weer in een normaal ben te liggen...het verschil na 3 weken caravan is altijd al erg groot en vreemd, maar dit zal straks helemaal een overgang zijn.
Nog even de wifi zone opzoeken hier en dan is t klaar voor vandaag!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Johan:
    20 augustus 2015
    Fijn dat de dip weer over is, zoiets doet wonderen. Goeie reis morgen! En de was is weer droog. :-) groetjes van Johan
  2. Johan:
    20 augustus 2015
    Ik bedoel dat openslaan doet wonderen, niet de dip natuurlijk. Nou ga ik slapen het is laat. groetjes Johan
  3. Tonny:
    20 augustus 2015
    Ziet er naar uit dat je lekker mee kunt feesten ;-)
    Het einde komt in zicht maar wat ben je een hoop rijker geworden door deze tocht. Liefs en natuurlijk een super dikke knuffel.
  4. Paulien:
    20 augustus 2015
    Ik wil jouw feestje idd niet missen hoor Tonny!! :-)