Toerist uithangen..

18 augustus 2015 - Malonne, België

Vanmorgen een beetje uitgeslapen tot half 8 ofzo.
Ik kreeg ontbijt op bed van mezelf!
Dat kon makkelijk want ik had alles binnen handbereik...
't viel niet mee om eruit te komen vanmorgen want t was gewoon zo vreselijk koud!
De tent moest helaas weer nat ingepakt. Ongemerkt sjouw je zo een hele plons water mee. Net als natte was, ik durf al 2 dagen amper te wassen want ik krijg t niet droog en nat meenemen knapt t ook niet van op.
Inmiddels kijk ik al niet zo krap meer...een schoon shirt stinkt na een uurtje fietsen ook weer naar zweet...en ik heb toch genoeg deo bij me!
Het was even zoeken vanmorgen om weer op mn route te komen.
Er loopt een fietspad van Wanlin tot Houyet, hartstikke leuk maar dan moet je t wel eerst vinden.
En niemand op straat natuurlijk om t te vragen...oja....een jogger! Maar die ging alleen maar harder joggen toen ik naar m riep!
Vanaf Houyet begon gelijk een flinke klim!
Ik ben wel 2x ff gestopt om op adem te komen maar heb m verder wel helemaal gefietst!
En dat vond ik eigenlijk best knap van mezelf! :-)
De brug over naar Dordt is straks een eitje!
Het was een prachtig stuk weer vandaag! Mooie kastelen gezien, oa in Vèves.
Hoe dichter ik bij Dinant kwam hoe mooiere rotspartijen je zag!
Prachtige diepe bossen ook!
Laat ik nou vandaag eindelijk eens een ree hebben gezien!!
Springlevend, vlak voor Dinant, heel hoog in een bos, bij een open stukje.
Best dichtbij en ze bleef een tijdje staan grazen dus ik heb een paar foto's kunnen maken, alleen jammer dat de camera scherp stelde op de bladeren waar ik tussendoor gluurde...
In Dinant ergens wat gegeten, friet maar weer eens, met een cheeseburger.
Een beetje door t centrum gefietst en wat foto's gemaakt en toen over de "saxofonen-brug" langs het water het fietspad op richting Namur.
Ik had een camping in gedachte net onder Namur, in Mallone.
Ik had daar wel gegevens van, naam van de camping en adres maar die plaats stond niet op mijn routekaartje omdat t een stuk van de route af lag.
't was dus even spannend...hoe ga ik die camping en dat dorp vinden..
Of andersom eigenlijk want als je t dorp hebt moet de camping niet moeilijk meer zijn....toch? Dacht ik...
Nou, "Je heb een hollandse mond", hoor ik mn vader al zeggen, maar daar kom je hier niet ver mee.
Ik werd een bepaalde kant op gestuurd waarvan ik hoopte dat die echt goed was want ik moest een heel stuk vreselijk klimmen!
Nog 3 x gecheckt als ik iemand zag en ik kwam na een kilometer of 10 bij dat dorp aan, maar nu die camping nog.
Nergens een bordje ofzo...allemaal splitsingen...waar moest ik heen?? Dan maar ergens aanbellen.
Duurde even voor ik iemand thuis trof maar die wist gelukkig die camping wel te zitten. Ik hoefde iig niet terug, maar hij keek wel heel bedenkelijk toen hij zag dat ik met een bepakte fiets was....weer klimmen...hoe hoog ligt die camping wel niet?? Er moet toch wel een fantastisch uitzicht zijn??
Na een pittige klim ging t opeens heel steil omlaag...maar nog geen camping...weer ff gecheckt maar ik ging nog steeds goed.
"Kilometertje nog en dan de 2e straat rechts...maar je moet wel ff klimmen hoor!!" Zei die man er nog ff lachend achteraan...
Hij had gelijk...een vreselijke steile klim bijna recht omhoog maar als ik boven was dan was ik er ook gelijk!
Was even een beetje bang dat de camping misschien weer tegen zou vallen maar dat viel mee.
Dat geweldige uitzicht valt trouwens ook mee...
Nee hoor, best mooi, en fatsoenlijk sanitair...en zelfs een wifi-zone zodat ik mn berichtjes door kan sturen.
Morgenochtend verse broodjes, ook wel lekker.
Mn yoghurt word lastig eten want mn plastic wegwerplepel waar ik al anderhalve week mee eet is gebroken!
Misschien eens proberen of t met mes en vork lukt....die heb ik nog wel en dan heb ik ze toch niet helemaal voor niks meegenomen...
Rustig trekkersveldje waar ik kon staan en waar na mij nog een aantal fietsers bij kwamen.
Mijn ervaring is inmiddels dat dat meestal rustige mensen zijn die vroeg gaan slapen.
Ik zit nu 5 km bij Namur vandaan, daar fiets ik morgen heen en daar kan ik mn route weer oppikken.
Soms vind ik t wel jammer dat ik niet toch door ben gegaan naar Avignon, maar aan de andere kant heb ik nu meer rust en hou ik nog wat te dromen over...ik ga gewoon volgend jaar weer! ;-) en dan neem ik vast mee wat ik hiervan geleerd heb.
Dan weet ik wat ik gewoon thuis kan laten, en ook wat ik beter wel mee kan nemen...
Waarom was ik vergeten dat er ook nog campings bestaan waar je zelf voor je wc rol moet zorgen?
En supermarkten genoeg tegengekomen maar wc rollen verkopen ze nog steeds niet per stuk...en om nou een heel pak mee te slepen...
Mn papieren zakdoekjes zijn al even op...gelukkig had ik ook nog een pakje snoetenpoetsers...die dingen zijn echt handig, kan je overal voor gebruiken! :-)
Ik heb eigenlijk sinds die val nog vaak last van die pols.
Hij is ook nog wat dikker dan de ander.
Hij zal wel gekneusd geweest zijn...en er was geen EHBO in de buurt natuurlijk...en ontzien valt ook niet mee want je gebruikt m heel de dag, ook met fietsen.
En ik heb eigenlijk gewoon wel weer zin om naar huis te gaan.
T was vandaag trouwens lekker fietsweer!
Toen ik mn tentje had neergezet liet t zonnetje zich zelfs nog even zien...héél even...zodat mn tent even kon drogen want die was nog nat van gisteren.
Maar tot nu toe geen regen gehad vandaag.
Ik kruip zo lekker in mn slaapzak om nog even wat lezen en dan houd t weer op voor vandaag!

1. Aly:
    18 augustus 2015
    zo fijn, om je verhalen te lezen! Te lezen dat je toch geniet.....en wie weet volgend jaar???? ⛔
  2. Johan:
    18 augustus 2015
    hoi Paulien, erg leuk om alle ervaringen zo te lezen. En eindeiljk een levend hert gezien :-) Je leert er inderdaad een hoop van voor als je een volgende keer weer gaat fietsen. Succes met de pols, en hopelijk krijg je de was en de tent een keer goed droog, dat is ook wel lekker! Groetjes van Johan