Dag 16, Bogemal - Groot-Ammers

10 augustus 2019 - Groot-Ammers, Nederland

Zo loop je nog diep door het bos of hoog boven op de heuvels rondom La Roche, zo zit je weer thuis op de bank! Ik werd al erg vroeg wakker door auto's die voor mijn gevoel vlak langs mn tentje raasden en kon eigenlijk niet meer slapen. Ik besloot maar even de wc op te zoeken en nog even terug te kruipen want ik had chocoladebroodjes besteld voor vanmorgen als ontbijt maar die waren er pas om half 9. Dat duurde nog wel een poosje. Mn slaapzak leek helemaal opgedroogd dus in plaats er onder te liggen kroop ik er nog maar even in. Het was ook droog buiten maar daar was ook alles mee gezegd. Geen zon en bewolkt en mn schoenen waren nog net zo nat als toen ik ze gisteren uittrok. Ik ben warempel nog een poosje in slaap gevallen tot de wekker om 8 uur ging. Ik ben mn spullen vast wat gaan opruimen en tegen half 9 liep ik naar voren waar ik de broodjes en mn schone en droge was kon halen. Ik verwisselde het 1 en ander, oa mn bikini voor mn bh, dat zit toch wat beter en at de broodjes op. Daarna brak ik mn tent af waarbij ik erg veel bijkijks had van een paar kleine meisjes. Ze vroegen wel 3x of ik alleen was, waar mn 'papa' was, en of ik nu naar huis ging... Ze waren ook erg verbaasd dat ik mn hele hebben en houen in mn tas gepropt kreeg. Nou moet ik zeggen dat mij dat zelf ook elke dag weer verbaasd... Ik zwaaide gedag en vertrok naar de brug waar ze een 'brocante' of rommelmarkt aan het opbouwen waren. Rond deze periode word in deze omgeving de hemelvaart van Maria gevierd (15 aug) en zijn overal feesten, braderieën en rommelmarkten. Na de brug moest ik via een smal wandelpad stijl omhoog het bos in. Er was een hele geul ontstaan door water wat blijkbaar naar beneden gestroomd is en veel keien en stukken steen maakten het niet makkelijk om boven te komen. Het was ook een mountainbike route zag ik aan tekens op bomen maar ik kan niet begrijpen hoe je hier in vredesnaam met een fiets boven moet komen!!  Op je nek misschien maar anders lijkt het mij geen doen. Halverwege was een open plek waar ik niet heen moest maar waar ik wel even op adem kon komen en tegelijk een prachtig uitzicht had over het dorpje waar ik de nacht had doorgebracht. Ik klom weer verder omhoog het bos in en kwam zowaar een hardloopster tegen! Die is wel heel erg enthousiast dacht ik! Een klein stukje verder liep een wandelaar me tegemoet. Ik zag al snel dat ze ook flink bepakt was en we wisselden een paar woorden. Ze deed dezelfde route als mij alleen dan andersom! Een meisje van rond de 25 schat ik, ook alleen dus. Ik moest nog een flink eind omhoog tot ik uiteindelijk boven op de top van de heuvel stond! Die was bijna kaal, je kon daardoor heel ver van je af kijken bijna rondom en er stond ook ontzettend veel wind merkte ik. Om me heen kijkend zag ik ook veel donkere wolken en ik twijfelde daardoor of het wel droog zou blijven vandaag. Gisteren overviel die bui me ook opeens en al hadden de mensen op de camping gezegd dat het vandaag droog zou blijven...je weet t niet hè... Ik begon te twijfelen over wat ik zou doen. Ga ik nog een etappe verder of ga ik langzaam richting huis?  Terwijl ik gewoon mn route verder wandelde richting La Roche dacht ik na over welke keuze ik zou gaan maken. Hoe dichter ik bij La Roche kwam hoe meer mensen ik tegenkwam. Gewone wandelaars, mountainbikers en zelfs hardlopers! Er bleek een evenement gaande te zijn zag ik later en ik was bijna even teleurgesteld dat het bos opeens niet meer van mij alleen was... Het was nog vrij vroeg toen ik even later La Roche binnen liep. Een bekende plaats waar we al regelmatig zijn geweest en waar ik met Matthijs vorig jaar ook had overnacht op 1 van de vele campings die daar zijn. Het is erg toeristisch en het was er gezellig druk. Ik had ondertussen mn keus al wel gemaakt en liep naar de bushalte om te kijken hoe laat de bus kwam. Het was even zoeken en puzzelen maar 13:17 kwam de bus richting Hotton, Melreux- Gare waar ik op de trein kon stappen naar huis. Ik had nog een half uurtje dus haalde bij een bakker 2 broodjes en at die op mn gemak op bij de bushalte ondertussen genietend van de voorbij wandelende toeristen.  Net als op een terrasje maar dan anders! Opeens was ik er klaar mee! Ik wilde naar huis...en gewoon nu gelijk! Mn voeten doen aan alle kanten pijn en de blaren komen weer op, ik heb overal spierpijn en dan met de voorspelling dat het zondag weer slecht zou worden, regen en onweer...daar had ik niet zo veel zin in. De helft van mn spullen zijn nog niet droog van gisteren. Of had ik soms gewoon heimwee... :-D