Bepakt en bezakt weer verder...

14 augustus 2015 - Villers-sur-Meuse, Frankrijk

Vervolg Woensdag, 12-8-2015 / dag 10

Of je ziet nergens een winkel of supermarkt of er zitten er 3 naast elkaar!
Aldi, Lidle en LeClerc...
Oh wat wordt je vreselijk hebberig als je hongerig door de Aldi loopt!
Je wil alles wel meenemen maar dat gaat niet, alleen het echt nodige...
Voor de supermarkt gelijk een gedeelte opgegeten en gedronken, de rest is voor later.
Het was inmiddels bloedjeheet maar de camping die ik op t oog had was niet zo ver meer...5 km ongeveer.
Het was kwart over 3 en ik had 65 km gefietst, weer even genoeg, vooral met die hitte is t bijna niet te doen.
En niet zo erg dat je dr zo erg van gaat zweten, niemand die t ruikt, ik ben toch heel de dag alleen, maar er komen zoveel vliegen op je af!
Gelukkig had ik de camping snel gevonden en t zag er nog aardig uit ook.
Niet zo druk, veel schaduw en langs t water.
En er was zelfs een friettent!
Maar ik had zelf al eten gehaald voor vanavond, dus ik heb de friet gelaten voor wat t was.
't voordeel van op een camping staan is dat je ook nog es iemand anders spreekt dan alleen jezelf!
Geen fietsers dit keer, die kom ik weinig tegen de laatste dagen, maar wel nederlanders en dan heb je ook al snel aanspraak.
Ze zijn altijd nieuwschierig naar de route die ik fiets en daarna vooral verbaasd dat ik alleen ben...
Om half 10 gaan slapen want ik wilde nu toch echt de volgende morgen wegfietsen voor de zon opkomt...

Donderdag, 13-8-2015, dag 11

Voor de zekerheid had ik de wekker gezet op half 6, ik hoopte om half 7 weg te fietsen.
Ik was vannacht een keer wakker geworden en dacht dat het vreselijk regende maar het was gelukkig het watervalletje wat redelijk dichtbij klettert! Even vergeten waar ik stond...
Boel opgeruimt en ingepakt en nog even flink ontbeten.
2 flink belegde boterhammen, een kwark-toetje en een banaan!
Heerlijk zo vroeg op pad, zo stil en zo rustig nog!
Hoewel ik ook overdag bijna niemand tegenkom...tis toch anders.
Bevalt eigenlijk wel, om 9 uur had ik er al 40 km op zitten!
Het eerste stuk was erg vlak nog maar later volgden een paar flinke klimmen!
Wel heerlijke afdalingen ook daarna met prachtige vergezichten en ook weer zat mooie dorpjes gezien.
Wat me steeds verbaasd is dat er nergens wat open is...als er soms een restaurantje of boulangerie is zijn ze alijd dicht als ik er ben...
Je ziet ook geen mens op straat! Geen kinderen ook bijna, terwijl die toch ook vakantie hebben?
Net van die spookstadjes soms...oud, stoffig en vervallen.
Op de saaie stukken geef ik altijd ff gas bij maar door de dorpjes rijd ik vaak een rondje en kijk ik rustig om mr heen.
Ik kwam in een dorpje wat heel hoog lag en waar een kasteel stond.
Het hek stond open en ik zette mn fiets neer om even wat dichterbij te aan kijken en ik loop t pad ( of de oprijlaan) op...schiet er opeens een grote zwarte slang van zeker een meter voor mn voeten vandaan!!
Hij ging écht héél snel dus een foto maken lukte niet maar ik weet wel dat ik mn tentje hier niet in t bos neer ga zetten...
Vandaag best een mooie rit gehad, het was wel warm maar de zon was niet zo fel, heel de middag sluierbewolking.
De camping waar ik eigenlijk in gedachte had om heen te gaan passeerde ik al om 11 uur...dat vond ik wel erg vroeg en daar in de buurt was ook niet zo veel te beleven, geen leuk dorpje om even doorheen te gaan ofzo dus besloot ik de volgende camping te nemen.
Die was best nog een stuk weg maar wel te doen, ook omdat het nog vroeg was en daar net voor passeerde ik wel wat leuke dorpjes om uiteindelijk toch nog om 3 uur op de volgende camping te komen.
Inmiddels stond er ook weer 100 km op de teller.
Beetje ongezellig zag t er wel uit en er stond maar 1 caravan, wel nederlanders maar die maar die man wist me gelijk te vertellen dat de douchjes gesloten waren!
Nouja zeg...had ik net zo goed mn tent in t bos neer kunnen planten!
Gelukkig bleek bij nadere inspectie dat ie t gelukkig mis had!
Er stond toch nog een fietser ergens in een hoekje onder een boom.
Daar ging ik maar bij staan, wel zo gezellig.
Frans, een man van 55 die alleen fietste, dezelfde route als mij, maar van Avignon naar huis.
Toen een uurtje later de eigenaresse van de camping kwam begon ze druk in t frans tegen me te praten en te gebaren...geen idee wat ze bedoelde maar toen ze dr verhaal nog eens in t engels afstak snapte ik t....we moesten verhuizen!
Er kwam vreselijk slecht weer aan, storm, onweer...t was te gevaarlijk om met die kleine tentjes onder die grote oude boom te blijven staan, er konden takken afbreken.
Das ff balen, heb je net je tent leuk ingericht..moet ie weer leeg!
Frans was er even niet en ik voelde me niet geroepen om zijn boeltje te verkassen dus toen ie terug kwam en mij een stuk verder zag staan dacht ie dat ik m niet zo gezellig vond!
Ik had een ander, beetje beschut plekje opgezocht voor zover dat mogelijk was want t was erg open allemaal.
Net een voetbalveld, gewoon een kaal vierkant grasveld.
Het ging al snel regenen en flink waaien dus ook de scheerlijnen maar vast, ik wil mezelf tenslotte niet met tent en al aan de andere kant van de camping terugvinden!
Inmiddels rommelt t ook behoorlijk dus ik lig lekker in mn tentje nu.
Heeft ook wel wat dat gerikketik op t tentdoek.
Even kijken nog wat ik morgen doe.
Het schijnt morgen ook erg slecht te worden, regen en onweer, en de volgende camping is best nog een stuk verder.
Wel veel vlakke stukken, dat scheelt wel maar een paar uur in de regen fietsen is niet lekker en in onweer fietsen doe ik helemaal niet...maar deze camping vind ik ook te ongezellig om een dag extra te blijven, ik was eigenlijk wel weer aan een rustdag toe, en daar schiet ik weinig mee op want zaterdag word t ook heel de dag regen volgens de verhalen hier...

Vrijdag, 14-8-2015 / dag 12

Als je om 21:00 uur gaat slapen is het niet gek als je om 5 uur klaarwakker ben!
Heel de nacht doorgeslapen, dat was voor t eerst eigenlijk want ik wordt vaak een paar keer wakker omdat ik wat hoor, maar vannacht niks, ook geen onweer en storm dus!
Om 6 uur ben ik er maar uitgegaan, mn mobiel in t toilletgebouw aan de stroom gelegd, in de hoop dat hij daar blijft liggen.
Frans is op die manier zn gps apparaatje kwijtgeraakt...maar tussen 6 en 7 smorgens zijn er nog niet zo veel mensen op de been dus ik wou t risico maar even nemen.
Om 7:15 fietste ik weg...misschien dat ik mn buurman op de volgende camping weer zou zien want die was 65 km verder en de volgende pas een heel stuk daarna.
Er tussen in zit nog wel de camping aan t meer waar ik al eerder heb gestaan maar die trok me niet zo, dan reed ik graag nog 20 km verder.
Wel een enorme klim door t bos op t eind van de dag....als je er al ruim 80 km op heb zitten word je daar niet heel blij van maar bij een klim hoort een afdaling, dat maakt vaak een hoop goed!
Toen ik vanmorgen tijdens het fietsen over een randje in t asfalt ging begon er van alles te rammelen....blijkt dat mn bagagedrager half los hangt!
Schroefje verloren zeker??
Geprobeerd om een beetje vast te zetten en hopen dat ie t nog ff een poos houd!
Toen ik 30 km had gefietst was ik bij Vancouleurs, een grotere plaats waar misschien wel een supermarkt zat.
Ja dus, dus even wat inkopen gedaan, want ik moet t/m zondag, eigenlijk maandagmorgen genoeg hebben.
Maar toen ik om 12 uur 60 km had gefietst en bijna bij die camping was vond ik t nog te vroeg en besloot ik toch door te fietsen naar de camping aan de maas (Villers-sur-Meuse) waar ik al eerder had gestaan...die beviel me best.
Ook vandaag was weer een mooie dag, kwa weer,beetje bewolkt, beetje zonnig, een klein beetje miezerregen gehad smorgens maar niet heel de dag regen en onweer gelukkig.
Ik heb trouwens al 5 reeën gezien!! Beetje jammer alleen dat ze allemaal dood langs de weg lagen..
Zelfs smorgens vroeg zie je ze niet, terwijl dat toch zomaar zou kunnen in deze omgeving.
Even voor 17:00 was ik op de camping waar ik dus 2 nachten wil blijven.
117 km op de teller...wat zal ik slapen vannacht!
Het heeft inmiddels al goed geregent en flink gerommeld...ik hoop dat ik goed sta hier en niet door een rukwind straks met tent en al in de Maas beland...