Een uitrusten...

16 augustus 2015 - Villers-sur-Meuse, Frankrijk

Omdat het gisteravond behoorlijk bleef regenen ben ik om 21:00 mn tent ingekropen en vrij snel in slaap gevallen.
Wel snachts een paar keer wakker geworden van ongedierte...muizen denk ik, die mn afvalzakje naast de tent blijkbaar hadden ontdekt. Volgende keer misschien maar binnenleggen....hoewel...?
Om 8 uur wakker geworden van spelende kinderen vlak naast me, even naar de wc gegaan, een broodje gegeten maar t was zo triest buiten en koud dat ik mn slaapzak weer heb opgezocht.
De nederlandse vader naast me met de 2 kinderen waar ik eerder wakker van werd gingen op stap en verder was t erg rustig dus ik heb nog lekker een paar uur geslapen, tot een uur of 1!!
Het was een rustdag toch?? ;-)
De vader kwam weer terug van zn uitstapje en toen ik mn tent uitkroop en goeiemorgen zijn keken de kinderen me erg verbaasd aan...word u nu pas wakker?? Zij waren al wezen wandelen en hadden zelfs fossielen gevonden die ze me trots lieten zien.
Volgens mij waren het gewoon kiezelsteentjes maar ik heb maar even enthousiast gedaan...
Ik besloot maar te gaan douchen en gelijk mn was te doen in de hoop dat het vandaag toch wel een keer droog zou worden...
Het is feest op de camping, een uitgebreidde BBQ waarvan ik dacht dat t te maken had met de feestdag hier, de hemelvaart van Maria...
Dan zijn de winkels ook allemaal gesloten en zijn op veel plekken braderieen, rommelmarkten en andere festiviteiten.
Gelukkig hoefde ik geen boodschappen te doen, ik heb genoeg "in huis".
Maar de BBQ had niets met de feestdag te maken, de kleinzoon van de eigenaars was 1 geworden vandaag en dat werd heel uitgebreid gevierd.
Ik ben bijna mn tent niet meer uit geweest vandaag, het bleef namelijk echt heel de dag regenen en mn wasje is eerder natter dan droger geworden aan de lijn die ik tussen 2 bomen had gespannen.
Lekker liggen lezen vandaag, wat geschreven, mn "administratie" bijgewerkt en wat muziek en een preek geluisterd, over Nehemia dit keer...over samen bouwen.
Als het goed is is Reinier vandaag thuisgekomen met de kids na 3,5 week in de Ardennen.
Ik heb nog wel 2 weken te gaan denk ik, in de Belgische Ardennen haal je geen 100 km op een dag, 50 of 60 misschien.
Maar t lijkt me wel een heel leuk stuk!! Even door dat saaie stuk rond Verdun heen, maar daarna word t weer spannender en verrassender.
T lastige is zeker met klimmen dat je niet onnodig veel bagage wil meesjouwen...maar eten en drinken heb je toch nodig en als je niet weet wanneer je weer boodschappen kan doen moet je soms toch voor 2 dagen bij je hebben...maar daar word je ook wel weer creatief van!
Ik heb mn tassen alweer netjes ingeruimd voor zover dat al kan, zodat ik morgenochtend zo klaar ben.
Ik heb geen idee wat t weer morgen doet maar ik denk niet dat ik extra vroeg weg hoef te gaan voor de hitte...
Misschien dat ik nu toch die lange fietsbroek een keer nodig ga hebben waarvan ik al bijna dacht dat het overbodige ballast was!
Ik was toch niet van plan morgen heel veel kilometers te maken, of de camping die ik wil nemen moet vreselijk tegenvallen, dan rijd ik door.
Straks nog heel even naar de wifi-zone lopen zodat ik dit bericht kan versturen en ik denk dat ik dan lekker weer mn slaapzak in kruip want ik heb t gewoon koud!
Mn tentje bevalt me trouwens prima!
Darwin 2+ van Coleman.
Geen echte lichtgewicht, hij weegt 4 kilo, maar ik ben op een dag als vandaag met echt heel de dag regen blij met de ruimte die ik heb...

1. Frans:
    16 augustus 2015
    Paulien, wat een prachtige tocht. Ik heb bewondering voor je uithoudings- en aanpassingsvermogen. Je doet het toch maar...
    Nog veel leuke fietsdagen voor de boeg, geniet er van!!
  2. Aly:
    16 augustus 2015
    Heel veel succes, met alles wat weer gaat komen. Het klimmen en dalen, doe voorzichtig denk veel aan je!
  3. Aly:
    16 augustus 2015
    veel succes en sterkte, met al het klimmen en dalen! Ik denk veel aan je. Je verhaal is zo duidelijk, dat ik meereist met je! Een volhoud knuffel
  4. Marjo:
    17 augustus 2015
    Hallo Paulien,

Eindelijk een reactie van mij, ik heb je steeds gevolgd, leuke mooie verhalen echt super, ik doe het je niet na. Banden plakken huh geen idee hoe ik dat moet doen. Hoop dat je niet teveel last hebt van je pols etc. Geniet van je fietsvakantie.
    Lieve groetjes,
    Marjo
  5. Coralien:
    18 augustus 2015
    Hoi Paulien,
    Hopelijk blijft het een beetje droog. Nog even doorzetten. Ik neem m'n petje voor je af, echt een bikkel. Verder nog een goede reis en tot ziens in Nederland. Groetjes van Coralien.