Nieuwe plannen...

6 juni 2020 - Groot-Ammers, Nederland

Hoewel... nieuw? Eigenlijk waren de plannen er al heel lang! De plannen om het Pieterpad te gaan lopen. Van Pieterburen tot de st. Pietersberg in Maastricht. Alleen het hoe en wanneer was nog onzeker en daarom stelde ik t steeds uit. Of er kwam opeens een ander plan tussendoor waardoor het Pieterpad even op de achtergond raakte maar steeds weer kwam ie toch even omhoog ploppen met de vraag: Wanneer mag ik nou?

Eindelijk leek daar het ideale moment. Maart 2020. Klaar met een jaar therapie en tijd genoeg om in 1 keer achter elkaar het pad uit te lopen want daar lag toch wel mijn voorkeur.  In sept. begin ik een nieuwe opleiding en dit was een mooi ding dacht ik om die tijd te overbruggen. Toen was het 12 mrt, mijn laatste therapiedag. Wat keek ik daarnaar uit! Of dat door de therapie kwam of door mijn vakantieplannen laat ik even in het midden, maar ik had er zin in! De reisgids had ik al binnen net als de treinkaartjes en ik was al bijna begonnen om mijn tas te pakken om een goeie week later af te reizen naar het hoge noorden. En toen was daar Corona. Met OV reizen was opeens not done en alleen voor noodzakelijk reizen. Overnachting werd een probleem en zonder horeca is het toch ook wel minder gezellig. Niet dat ik zo'n kroegtijger ben maar een lekker koppie soep of een uitsmijter tijdens of na een wandeling is toch wel erg prettig. Vanwege de maatregelen die nodig waren om corona onder controle te krijgen moest ik tot mijn grote teleurstelling mijn plannen maar weer uitstellen. Het was niet anders. Gelukkig bestaat er dan nog zoiets als een vers-training om daarmee om te leren gaan! ;-)  Inmiddels ruim 2 mnd verder, lijken we in wat rustiger vaarwater te komen en worden steeds meer maatregelen versoepeld. Voorzichtig haal ik mijn wandelplannen weer onder uit de kast... Zou ik er dan toch nog mee kunnen beginnen? Is het Pieterpad dan toch nog een optie? De horeca is weer open, overnachten lijkt ook op steeds meer plekken mogelijk al hoop ik nog heel erg op het eerder opengaan dan 1 juli van het sanitair op de campings en daarmee op kampeermogelijkheden anders dan in het wild. Van nu nog langer uitstellen komt waarschijnlijk wel afstel gezien mijn vooruitzichten, althans wel in de vorm waar mijn voorkeur ligt dus ik wil me er maar aan wagen en volgens mijn nieuwe plannen vrijdag 19 juni op de trein stappen en afreizen richting Pieterburen. Eerst nog even een mondkapje aanschaffen...

1. Yvette Vergroesen:
    7 juni 2020
    Hoi Paulien, wat een uitdaging weer zeg! Ik wens jou veel loopplezier en kijk weer uit naar jouw verhalen. Wij zijn zelf vanaf 20 juni in de Franse Alpen vlakbij Alpe d'Huez en gaan ook veel lopen. Ik zal aan je denken dan!
    Groetjes van ons Martin en Yvette
  2. Marja:
    7 juni 2020
    Nog effe wachten,maar alvast veel voorpret met de voorbereiding.en dan gaan met die beentjes succes.ik verheug me op je reislogg.💪🙏👏
  3. Paulien:
    8 juni 2020
    @Yvette, Oh dat is ook heerlijk zeg! Prachtige omgeving! Fijne vakantie jullie ook, geniet er lekker van! We wandelen gewoon een beetje samen dus! :-)

@Marja, De voorpret is bijna net zo leuk!