Groot Dochteren - Groot-Ammers

3 juli 2020 - Groot-Ammers, Nederland

Na een heerlijk rustige nacht zonder vreemde geluiden werd ik toch, inmiddels ingeprogrammeerd denk ik, om ongeveer 6 uur wakker. Ik draaide me nog eens om en nog eens maar ik kon de slaap niet meer vatten. Ik kon ook niet meer op mn rechterzij liggen omdat ik gisteravond van een 3 tredig trappetje viel! Ik stapte uit de 'blokhut' en daar ging het mis! Het was ook wel een raar trappetje met een soort halve tree en opeens lag ik ergens op de grond en viel met mn rechterbovenarm nogal hardhandig tegen de picnicktafel aan. Het deed gelijk al gruwelijk zeer en het viel mee dat mn arm niet van onder tot boven open lag maar hij zal wel blauw gaan worden. Ook mn enkel deed even flink pijn maar ik kon gelukkig nog wel lopen dus niet gekneusd of erger. De vermoeidheid slaat behoorlijk toe na 2 leuke maar pittige wandelweken maar ik denk dat het inmiddels tijd is om naar huis te gaan. Vandaag de laatste etappe van deel 1 van het Pieterpad en die is niet zo lang, 13 km ongeveer en voor mij al korter omdat ik gisteren na Laren al een stuk doorgelopen was vanwege de camping waar ik heen wilde. Reinier vroeg gisteravond of ik meeging naar huis maar ik wilde op zn minst deel 1 afronden dus tot Kasteel Vorden lopen. Ik had niet heel erg haast om vroeg te vertrekken dus en liep half 8 pas van de camping weg. De zon kwam voorzichtig ook tevoorschijn door het wolkendek. Ik stak vlak na de camping voor alleen fietsers en wandelaars het kanaal over waarna de route vrij snel onverhard verder ging. Tussen het groen in het stille bos zag ik nog een kleine ree liggen in het gras! Superschattig en omdat het diertje gewoon bleef liggen kon ik tussen de bladeren door een paar foto's maken. Ook dit stuk bos was trouwens weer prachtig! Het zonnetje liet zich ook steeds vaker even zien wat wel lekker was.  Even later kwam ik in het bos 2 dames tegen die ook het pp liepen en we liepen een eindje met elkaar op. Het was eigenlijk 1 lange rechte weg die we helemaal uit moesten lopen dwars door het bos. Ik wilde natuurlijk onderweg ook wat foto's maken en zo gingen de dames mij weer voorbij. We passeerden een mooi landhuis met een prachtige statige oprijlaan. Echt lekker liepen die klinkers niet maar er was een 'olifanten-paadje' uitgesleten langs de berm door de vele wandelaars die mij voor gingen. Vorden kwam al lekker dichtbij, ik kon de trein al horen dus het station kwam al bijna in zicht en dat moest ik oversteken om het centrum en het eindpunt van deel 1, bij het kasteel te bereiken. Ik had inmiddels wel trek in een bak koffie maar liep het centrum eerst voorbij om tot het eindpunt te lopen. Het was net 10 uur geweest dus nog lekker vroeg. Het was een prachtig kasteel en ik liep er zo ongeveer een rondje omheen om wat foto's te maken. Ik had van een andere wandelaar begrepen dat de bewoners van het kasteel daar niet zo blij mee zijn maar ja dan moet je niet in een kasteel midden op een populair wandelpad gaan wonen maar in een rijtjeshuis of drie hoog achter in de stad. Ik hield even een pauze en ging toen op mn gemak terug om in het centrum even een bak koffie te drinken, en tegen 12 uur liep ik richting het station waar elk half uur een trein kwam om mij richting huis te brengen. Ik heb echt genoten van de afgelopen 2 weken wandelen! Genoeg gezien en beleefd en echt even helemaal weggeweest! Maar ik ben inmiddels ook erg moe, de korte, vaak gebroken nachtjes in combinatie met de inspanning overdag breekt me verlieverlee op. Mn lichaam gaat hier en daar protesteren, overal pijntjes en gebreken en het ging me steeds meer moeite kosten om smorgens uit mn inieminie-tentje te komen. Tsja ik blijf tenslotte geen 20 meer... dus tijd om weer eens thuis te gaan kijken!