Dag 8, van Echternach naar Groot-Ammers.

20 juli 2022 - Groot-Ammers, Nederland

Rond 6:15 schrok ik wakker...oje ik heb me verslapen! Onee...ik had de wekker op 6:30 zodat ik rond 7:30 de camping af kon lopen richting La Gare, het busstation waar waarschijnlijk wel een bus is die richting Luxemburg stad gaat. Ik moest erg nodig naar 't toilet dus liep eerst naar beneden, naar het sanitairgebouw. Daar kwam ik al wandelaars tegen en later toen ik terugliep naar m'n tent zag ik dat er al meerdere wandelaars, een paar jonge meiden ook al druk bezig waren met opruimen en inpakken. Die gingen ook voor een vroege start. Ik ruimde ook m'n boeltje op en liep kwart over 7 de camping af. Nog even bij het tankstation naar binnen voor ontbijt, een vers broodje gezond, daar had ik wel zin in. Ik nam 2 belegde broodjes mee, 1 voor nu en 1 voor wat later.  Het was nog zo vroeg dat ik dacht als ik nu gelijk doorloop, ipv hier m'n broodje op te eten langs die weg, kan ik de bus van een half uur eerder nog wel halen denk ik. Ik had inmiddels gezien dat er een bus 7 over heel en 7 over half vertrekt, richting halte theater, waar ik dan nog even een stukje met de tram moest naar het treinstation. Dat gaat me vast lukken. Ik haalde net op een haar na m'n bus.  Het was een rit van 3 kwartier en ik at onderweg m'n verse broodje op en genoot ondertussen van het uitzicht wat ik op de heenweg niet kon omdat ik toen zo beroerd was.  Daarna nog een overstap op de tram maar dat was maar kort, na 5 min kwam de trap al en met 10 min stond ik op het station.  Ik liep naar een loket om daar een ticket te kopen naar huis. Dit keer met de hogesnelheidslijn via Brussel, kijken of dat vlotter verloopt. Het koste 15 euro meer maar dat komt misschien ook omdat je vrij snel België in rijd en op de heenweg reed ik langer door Luxemburg wat niets kost.  De trein reed vlot door en stopte alleen bij een paar grote stations. In Brussel moest ik overstappen op een internationale trein naar Rotterdam Centraal.  Gelukkig stond op mijn ticket precies hoe ik moest reizen, welk perron enz, want het was enorme chaos op het station in Brussel. Er werd van alles omgeroepen,  inmiddels ook in het Nederlands. Er vielen treinen uit vanwege de extreme hitte dus ik kreeg even stress....het zal toch niet....maar al snel zag ik dat mijn trein al klaar stond op het perron en ik kon vast instappen. In de trein was het door de airco alvast een stuk koeler dan op het perron. De overstaptijd was gelukkig ook niet lang dus we reden al snel verder richting Nederland. Antwerpen,  Breda en daarna Rotterdam.  Beetje jammer dat ik station Dordrecht aan me voorbij zag gaan want hier moest ik er uit.  Ik zou na Rotterdam Centraal overstappen op de IC naar Dordrecht en vandaar verder met de bus tot aan Groot-Ammers waar Reinier me van de bus zou halen.  Ik had in Brussel al even gebeld dat ik onderweg was en hoelaat ik verwachtte thuis te komen.  Op Rotterdam Centraal was het een enorme drukte. Teveel toeristen en te weinig treinen door tekort aan personeel.  Ook de warmte en storingen zorgden ervoor dat het treinverkeer niet erg soepel verliep.  Met een temperatuur van 37 C was het ook heet zat en ik was blij dat ik gewoon verder kon. Echt veel korter was de rit niet had ik het idee, want ik was uiteindelijk half 5 thuis!  En vanaf half 8 is dat toch nog een reis van 9 uur. Genoten van deze geweldige week maar ook weer fijn om thuis te zijn!

1. Marian:
    20 juli 2022
    Petje af en heb mee geleefd . Ik heb zelfs de foto's opgezocht. Leuk om weer te zien . Wel dan weer meer foto's gekeken maar het was toch warm .